2011/04/09

Midtveiseksamen er over!

På onsdag hadde jeg eksamen i ex.fac og det gikk ganske bra. Vi var ferdig klokken 12.00, noe som betydde at jeg kunne bruke resten av dagen på å lese ex.phil ute i det stålende fine været. Jeg greide så klart å glemme fransktimen midt i eksamenstresset og fineværet, men trøster meg med at jeg har hatt min første sikkelige samtale med en franskmann. Jeg snakket med ham i kanskje ti minutter før jeg til slutt måtte ty til engelsk for å forklare at jeg haddde eksamen i morgen og kunne derfor ikke ta en café. Etter middag dro jeg og Silje opp til Sacré-Cœur for å nyte den siste solen og en is og selvfølgelig ex.phil-boken.



På torsdag hadde jeg ex.phil eksamen som også gikk ganske bra, men litt dårligere enn ex.fac tror jeg. Vi får vite resultatet i neste uke en gang, så i helgen har jeg ikke tenkt til å tenke noe på det. Etter eksamen dro klassen ut for å feire. Vi gikk til Canal Saint-Martin hvor det er en pizza-take-away-plass i nærheten hvor man bestiller mat og så får man en rosa ballong og så kommer de å finner deg når maten er ferdig. Vi ble sittende og nyte det frie livet i solsteken til klokken var rundt fem. Så dro jeg hjemmom en tur før vi fortsatte feiringen på kvelden.

I dag var det felles piknik i Jardin des Tuileries og det var herlig. Det er helt utrolig fint vær her nå, bedre enn en sunnmørsk sommer. Jeg tror det er første gang jeg har måttet investert i en solkrem allerde i april.


 

Utsikten fra soveromsvinduet har forbedret seg mye siden jeg først kom hit. Det som så ut som en husvegg av døde planter har nå blitt en grønn vegg med fine lilla blomster. Jeg kan til og med se en palme i det fjerne.


1 kommentar:

  1. http://www.asos.com/River-Island/River-Island-Picket-Wedge-Espadrilles/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1558398&cid=6992&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=White

    Søte? Men e slippe ikkje unna toll når dei kosta over 200?

    SvarSlett