2011/05/17

Hurra for 17.mai!

Gratulerer med dagen!
I dag har jeg fått oppleve 17.mai i Paris og det føltes nesten som om jeg var hjemme en liten stund. Vi har gått i tog, spist pølser og is og hørt på både korpsmusikk og en litt lang og kjedelig tale. Jeg savnet litt å gå i bunad, men for å være ærlig var det kanskje like greit at jeg ikke hadde den på meg for her har vært varmt vær og strålende sol.

Måtte ta litt turistbilder mens vi ventet på toget til sjømannskirken.

Toget var så klart riktig farget. 

Sunnmørsbunad!

To russ

som gjorde litt russesprell.

En liten tale før toget.

17.mai-tog!


Pølse med lompe fløyet inn for anledningen.

Sekkeløp for barnenea.

3 kommentarer:

  1. Barnene!? Du begynner å glemme norsk allerede, he he.
    Men over til noe annet. Har du vært og sett Napoleon Bonapartes siste hvilested i Invaliden? Håper du får sett det og at det er lov å ta bilder der. Du som er historieinteressert. Hallo , her ligger en av den europeiske histories mest berømte personer . Je dis! som engelskmennene sier i Astérix chez les Bretons.
    (se listen over sprø oversettelser til fransk av engelske uttrykk her: http://fr.wikipedia.org/wiki/Astérix_chez_les_Bretons )

    SvarSlett
  2. Når jeg skriver bokmål har jeg en tendens til å kutte ut alle a-endinger, tenker det bare er dialekt. Kanskje like greit jeg skal til England :) Skal prøve å dra innom Invaliden, men jeg har mye annet jeg har planlagt å gjøre og ikke minst mye jeg burde lese. Det er med andre ord ingen grunn til å forvente et nytt innlegg før etter onsdag, kanskje til og med lørdag :p

    SvarSlett
  3. OK .. lykke til og skitt fiske!

    SvarSlett