2011/05/10

Versailles

På fredag var jeg på utflukt med skolen til Versailles. Det var selvfølgelig stort og flott, men inne i slottet var det litt for mange turister til at jeg kunne virkelig nyte det store og flotte. Det resulterte også i at det ble ganske få bilder og ikke så veldig bra bilder. Parken utenfor slottet derimot, er så stor at de andre turistene ikke er i veien. Etter å ha gått et stykke satte vi oss ned i gresset ved vannet og spiste lunsj. Solen strålte og livet føltes herlig, til tross for litt solbrenthet. Etter en god lunsj ruslet vi videre til Marie Antoinettes private hus og hage som jeg synes var mye mer sjarmerende enn det grandisiøse slottet. Jeg skjønner godt at hun heller ville være der.

Vi tok tog i ca. 40 min og var blant annet innom stoppet Javel.

Inngangsporten

Speilsalen og mange mennesker.




Legg merke til de fine duskene på toppen.







Ingen hage uten en svane

og rader med firkantede trær.

Marie Antoinettes hus.









Marie Antoinette hadde også en gård på eiendommen sin.

Ferdinan!
















1 kommentar:

  1. Hei igjen!Versailles, enda en grunn til å reise tilbake.Fikk jo ikke med oss det, veldig koselig gård og et fantastisk slott.Er det noe feiring av 17mai, der nede? Klem :>

    SvarSlett