2011/03/27

Fri(studie)uke og familiebesøk

Denne uken har jeg hatt besøk av familien. Jeg har lekt ivrig turguide og fått vist ganske mye av Paris. Vi har brukt dagene på å enten gå rundt i gatene, gå rundt i museum eller spise, for det meste. Det var veldig gøy med besøk, men nå som hverdagen har begynt igjen begynner jeg å få litt panikk over alt jeg må lese før midtveiseksamen. Det er bare litt over en uke igjen og jeg er langt fra godt nok forberedt. Jeg trøster meg med at så lenge jeg består så er det godt nok. Selv om jeg ikke hadde fått besøk i friuken tror jeg det uansett hadde blitt lite lesing. Det har blitt vår her og det tilsvarer en sunnmørsk sommer.

Vi besøkte Eiffeltårnet
og lengtet etter å ligge i gresset.
Vi så Notre Dame
og litt av Seinen.
Vi spiste god lunsj på The Tea Caddy. Der hadde de nesten samme servise som farmor og veldig god te. 
Vi gikk en liten tur gjennom latinerkvarteret
og videre til Jardin du Luxembourg
hvor det var mange Parisere som nøt solen og varmen.
Vi så mange fine blomster
kirsebærtrærne er min favoritt
men de andre er også veldig fine
og noen lukter veldig godt i tillegg
Jeg har også fått tatt noen snikbilder av parisere


Vi har sett bastillen
og gått rundt i Le Marais
hvor jeg fant disse stilige mennene.
Vi har selvfølgelig spist is og sett mye mer som jeg ikke har bilde av fordi jeg tok med meg Holga. Jeg skal prøve å finne en fotobutikk her som kan fremkalle filmene mine og skanne de inn på datamaskinen. Da skal jeg love å legge ut alle som er noe å se.

1 kommentar:

  1. Du var en kjempeflink guide:)Jeg lengter tilbake til sol, varme, blomster og grønne trær.Her laver snøen ned, så nå må jeg ut å måke. Du får nyte våren og sola! Stor klem fra mamma.

    SvarSlett