2011/03/08

Skoleveien

I går begynte jeg ikke før halv fem så da tenkte jeg at jeg endelig skulle prøve å gå ned til skolen. Det viste seg å være en god idé, ikke bare slapp jeg den triste metroen,jeg brukte også mindre tid. Og ikke minst ligger det beste bakeriet i byen på veien ned, som uheldigvis var stengt i går, men jeg klarte å finne et annet. Der fikk jeg en utrolig god pain au chocolat som var karamelisert utenpå. Det bakeriet lå tilfeldigvis rett ved siden av den eldste sjokoladebutikken i Paris, som startet i 1761. Jeg måtte så klart kjøpe noen suvenirer.

Melkesjokolade med appelsin, veldig godt.


Sjokoladefyrstikkeske!

I dag var jeg flink og gikk både til skolen og tilbake. På veien tilbake var det sol og endelig litt varme, Silje sa hun så et termometer som målte 18 grader! Det var mest sannsynlig i solen, men uansett så er det deilig med vår, endelig. Jeg håper det holder seg slik fremover, da skal jeg gå til skolen hver eneste dag.

2 kommentarer:

  1. Du har bilete av så mykje godt at eg blir heilt galen! No må eg fort heim å ete fiskebollar, elles kjem eg til å stoppe på eit bakeri ;)

    julia

    SvarSlett
  2. Hehe, nå fikk jeg skikkelig lyst på fiskeboller med karri, lurer på om jeg greier å finne det her :P

    SvarSlett