2011/03/06

Kveldstur i Montmartre

I dag, som de siste dagene, har det vært sol og blå himmel, men veldig kaldt. Etter å ha vært inne hele dagen for å lese måtte jeg ut en tur på kvelden, med kameraet selvfølgelig. Det er så mye å se her i Montmartre, jeg tror jeg kan finne en ny gate hver dag hvis jeg vil.

Vindmøllen rett ved siden av leiligheten vår.

Eiffeltårnet i det fjerne.

Plutselig tittet Sacré-Cœur frem mellom bygningene.


Det fine Eiffeltårnet og en litt mindre fin tv-antenne.
Litt av Paris.

På trappene fremfor Sacré-Cœur var det en tydeligvis kjent artist som spilte, ekstra mange folk og filmkamera.

(Bak)Siden av Sacré-Cœur.

Ikke akkurat i fokus, men jeg synes det fanget Montmartre-stemningen veldig godt.

Huset til venstre så ut som om det var laget i 2D, jeg klarte ikke å se baksiden, så da måtte jeg nesten ta bildet av det.

4 kommentarer:

  1. Du for noen flotte bilder :)Kansje det var Olivier som spilte der.

    SvarSlett
  2. Takk, men det var nok ikke han. Nå har jeg forresten snart laget ferdig en Montmartre-gåtur sånn at dere skal får se mest mulig når dere kommer, så det er bare å glede seg :)

    SvarSlett
  3. Robyn kommer på jugendfesten i august! :D

    http://www.smp.no/kultur/article316736.ece

    SvarSlett
  4. Kult, da må vi dra! Kjipt at jeg er 21, da blir det fullpris

    SvarSlett