2011/03/28

Sol og filosofi


I dag begynte jeg ikke på skolen før halv fem så da kunne jeg heldigvis bruke formiddagen på å sitte ute og nyte solen og lese selvfølgelig. Jeg har funnet meg en god lese-plass på Place Emile Goudeau. Der når solen ned forbi bygningene og selv om det kommer en del turister forbi er det ikke mange nok til å forstyrre lesingen min. Selv om jeg må innrømme at det blir litt menneske-titting innimellom, det er så mange forskjellige personer og dyr som går forbi. I dag så jeg blant annet en gammel dame som gikk tur med hunden sin. Den var en blanding av en ovnsrør-hund og en golden retriever og når den skulle opp trappen som jeg satt i fikk den litt problemer for den var veldig stor i forhold til bena, magen var bare noen centimeter over bakken og det var en stor mage. Virkelig en av de mest rare hundene jeg har sett, desverre rakk jeg ikke å ta bilde av den.


Da jeg kom hjem fra skolen i kveld var jeg flink og gikk alle 115 trappetrinnene opp fra metrostasjonen. Jeg må jo ta den treningen jeg kan få etter all den gode maten jeg spiste i ferien. Når jeg endelig kom opp var det et merkelig syn som møtte meg, nemlig en vegg av appelsiner. Jeg vet ikke hva det var, men det sto en stor gruppe folk rundt og veggen var både godt belyst og ble filmet av flere kamera. De finner på mye rart disse franskmennene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar