2011/02/08

Cecilie i Paris

Jeg tenkte jeg måtte tilfredstille ønskene fra familien og lage meg en blogg om mitt opphold i Paris. Jeg skal studere ex.phil, ex.fac og fransk, noe jeg gleder meg veldig til. Det skal bli godt å begynne på skole igjen, men jeg må innrømme at det jeg gleder meg mest til er å bo i Paris. Jeg skulle ønske jeg kunne bruke dagene mine på å gå rundt i Paris gater og finne nye kafeer og nye fotomotiv, men jeg må vel gjøre noe fornuftig òg.

Jeg, og to andre jenter, har funnet en liten leilighet i Montmartre. Den ene av romkameratene mine har allerde flyttet inn og hun kunne meddele at leiligheten ligger nært der Amélie ble filmet inn og at metrostoppet ligger like ved en Starbucks. Jeg frykter at jeg kommer til å ruinere meg på å spise ute, men jeg tror det kommer til å være verdt det.

De siste dagene (og ukene) har jeg brukt til å treffe nære og kjære og ikke minst har jeg prøvd å få pakket ferdig kofferten. Det er ikke lett skal jeg si deg! I dag trodde jeg at jeg synet et håp om å få pakket ferdig klærne, men vasken fra i går hadde ikke tørket enda. Nå er det under to dager til jeg skal reise, så jeg vurderer sterkt å finne fram hårføneren. Og når jeg først har nevnt det, i dag var jeg faktisk på frisøren. Tenkte jeg måtte få skvist inn en hårklipp rett før jeg drar, jeg vet ikke hvordan det skal gå med hårklipp i Paris. Jeg er veldig skeptisk til alle frisører som ikke er min faste, men det ordner seg vel, det er jo tross alt Paris.

Ellers har jeg allerde fått en oppgave, å skrive forventingsbrev, så jeg burde vel begynne på den mens jeg venter på at klærne skal tørke. Det frister å utsette den til helgen, men jeg tror ikke det er så lurt å begynne 'skoleåret' med å utsette arbeidet til siste liten. Jeg regner med at den første helgen blir ganske hektisk uten at jeg skal presse inn en oppgave. Så, til arbeidet!

2 kommentarer:

  1. De andre leder på deg med bilder fra Paris.

    SvarSlett
  2. Der ja.. flotte bilder. Håper du koser deg. Her er det fortsatt kaldt. Idag var vi og handlet ny seng. Da fikk vi en stol på kjøpet.

    SvarSlett