2011/02/21

Rørlegger-SOS!

I dag var jeg ikke ferdig på skolen før halv åtte, så det var ekstra godt å spise middag når jeg kom hjem. Jeg tenkte jeg skulle nyte resten av kvelden med å høre Radioresepsjonen på podkast, men det var selvfølgelig ikke slik kvelden utartet seg.

Etter å ha kommet halveis i oppvasken synes Silje at det ble litt vått på gulvet så hun åpnet skapet under vasken og gjett hva vi fant der. To skuffer med kasseroller fulle av vann som igjen stod og badet i noen cm vann. Nå har Silje prøvd så godt hun kan å leke rørlegger mens jeg har sendt en sos-mail til vår landlady. Vi håper på å få hjelp i morgen, i mellomtiden blir det oppvask på badet.

Det var ikke slik jeg håpet å vise fram kjøkkenet på, men her er altså alt innholdet i skapet under vasken



Der er rakkern, et løst rør

2 kommentarer:

  1. Dere trenger kanskje en vannpumpetang (flexigrip). Men prøv med en våt klut rundt den hvit ringen og skru den av og inspiser pakningen inni ringen. Er det en pakning der? Kanskje den ligger skjevt? Når man skrur på igjen må man passe på at den tar gjengene rett (glir lett rundt ) før den fester seg oppe. Bruk begge hender hvis det er tregt. Men det er beregnet på handemakt, ikke noe tenger egentlig.

    SvarSlett
  2. Det var en rørlegger her i går tidlig, han hadde visst ikke med seg verktøy, men fikk fikset det på fem min. Håper det holder til vi skal flytte ut.

    SvarSlett