2011/02/19

Milka + Paris = Melkesjokolade


Nå har savnet etter melkesjokolade blitt så stort at jeg har sett meg fornøyd med Milka. Det smakte utrolig godt (men ikke så bra som den ekte varen selvsagt) og jeg har spist alt for mye allerede. De selges i 200g pakker her og da blir det fort mye lettere å spise mer enn 100g.

Denne uken har har jeg vært ganske opptatt med å lese. Vi begynte ex.phil og ex.fac timene med å ligge etter på det vi skulle lest, men nå har jeg endelig greid å ta igjen timeplanen. Jeg har funnet ut at Starbucks er en ideell plass å lese på. Da slipper jeg å bli distrahert av dataen og den lave summingen fra resten av kundene gjør det faktisk enklere å konsentrere seg. I tillegg får jeg også sitte der så lenge jeg vil, selv om jeg bare bestiller en Chai Tea Latte.


På onsdag hadde jeg ex.phil og ex.fac fra 8-12 (nattforelesning) og så var det fransk kl. 1630. Siden jeg hadde så lang pause i mellom tenkte jeg at jeg skulle dra på Musée d'Orsay. Jeg har hatt lyst til å dra tilbake dit lenge, spesielt for å se Van Gogh maleriene. Uheldigvis holdt de på med noe renovering så utstillingen ble ikke like spesiell som jeg hadde håpt på, men fortsatt ganske utrolig. Det er virkelig vakkert der inne og så fredelig, kanskje jeg skal sette meg ned der neste gang jeg skal studere. Jeg håpte også på at jeg skulle greie å snike meg inn gratis (det er gratis for de som er 18-25år og som bor i EU), men jeg hadde ikke noe bevis på at jeg bor her så det ble 5,50€ å betale. Ikke så veldig dyrt, men jeg har lyst tilbake flere ganger. Neste gang skal jeg prøve å ta med leiekontrakten min.


I dag var planen å lese litt mer, men det ble heller litt shopping. Jeg trengte noen skolesaker og så hadde jeg lyst på HM. Det var helt stappfullt, men jeg greide å finne meg noe likevel. Jeg synes plutslig at jeg hadde så få klær med meg, så jeg måtte fylle på litt slik at det lille klesskapet mitt ble enda fullere. Alltid gøy med noe nytt, men neste gang skal jeg ikke dra på en lørdag.

2 kommentarer:

  1. Nattforelesning? Klokka åtte om morningen? Når står den gjengse franske opp da liksom? :)

    SvarSlett
  2. Det var det læreren kalte det, heldigvis skal vi ikke ha så mange av dem :)

    SvarSlett