2011/02/12

De første dagene

Flyturen ned hit gikk veldig fint, vi klarte til og med å unngå pirat-taxiene. Nabolaget vårt er veldig koslig og det er heldigvis ikke langt å gå til metrostoppet. Etter å ha slappet av litt i leiligheten gikk vi for å spise middag før vi skulle på ost og vin kveld på skolen. Vi endte opp med å komme litt for sent, som hadde litt med å gjør at vi var litt treige ut døra, men mest fordi vi glemte å ta med kart. Vi kom oss frem til slutt, med litt hjelp av en dame på metroen. Nå har jeg i det minste lært at jeg alltid må ha med meg kart. 

I går ble vi tatt med på en liten tur rundt i Paris for å se noen av høydepunktene. Jeg har ennå ikke helt forstått at jeg er i Paris og skal være her de neste månedene, men det hjalp på å se noen kjente bygninger.I dag har vi planlagt en tur til Ikea. Her er nesten ikke noe plass til oppbevaring av klær og ting så vi har sett oss ut noen billige klesstativ. Bilder av leilighetene kommer derfor litt senere og da skal jeg få tatt noen bilder av nabolaget òg. 

Le louvre.



 

Eiffeltårnet i bakgrunnen

  






Toppen av Champs-Élysées 



L'Arc de Triomphe 

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Og kjempefine bilder! Også er du flink til å skrive, skjønner ikke hva du stresser med det for ;P

    SvarSlett